Pestañas

Introdución


Coa horta escolar queremos abrir portas a entrada das novas metodoloxías na etapa de Primaria, metodoloxías que propicien novas experiencias para fomentar a aprendizaxe significativa e o desenvolvemento das habilidades dos nosos alumnos, de xeito interdisciplinar. Isto significa poñer en valor a educación en competencias que debe ser, sen dúbida, a base da educación dos vindeiros anos.
Para un traballo deste tipo, cómpre involucrar a toda a comunidade educativa partindo dun método globalizado e significativo.  É o que ven dicindo o documento da OCDE (2003) sobre as competencias: “Supón unha combinación de habilidades prácticas, coñecementos, motivación, valores éticos, actitudes, emocións e outros compoñentes sociais e de comportamento que se mobilizan conxuntamente para lograr unha acción eficaz”. Esa acción eficaz precisa de profesores, pais, nais, Dirección e por suposto alumnos e alumnas para chegar a bo porto. É necesario traballar na escola actividades relacionadas cos hábitos saudables, as normas de convivencia, o medio ambiente e a alimentación, e resulta máis doado facelo por medio da posta en marcha dunha horta escolar. “As actividades que se realizan e as experiencias que se viven en torno ao horto escolar, espertan facetas e potencialidades que dificilmente pódense activar simplemente recorrendo aos libros ou ás novas tecnoloxías de comunicación ou docentes” (Escutia, 2009, p. 204).
Como dicíamos, debemos destacar que un dos alicerces fundamentais para poder levar a cabo este proxecto con éxito é que os docentes decatémonos da importancia que teñen os hortos escolares como medio para a aprendizaxe, así como para mellorar a educación en relación coa conservación do medio ambiente e todo o que nos aporta á sociedade na que vivimos. A necesidade dunha coordinación entre os docentes é fundamental, en canto ás estratexias metodolóxicas e didácticas que se van a usar e a súa implicación na elaboración e deseño dos materiais, adaptándoos aos diferentes estilos e ritmos de aprendizaxe, tendo en conta a diversidade dentro do aula e reflexionando en común para levar a cabo unha boa praxe educativa.
O proxecto “A nosa horta” xorde como resposta da Etapa de Primaria á necesidade de que os alumnos e alumnas teñan a oportunidade de experimentar, coñezan a riqueza medioambiental e de biodiversidade da nosa zona, e mesmo valoren a importancia das plantas como base fundamental da nosa saúde, alimentación e economía.
A través desta Unidade Didáctica coñeceremos polo miúdo o funcionamento dunha horta escolar, e tentaremos que o noso traballo reflicta na práctica todos aqueles contidos traballados na aula en diferentes materias e cursos.
A consecución dos obxectivos atópase estreitamente relacionada co desenvolvemento dos contidos do proxecto curricular do centro no que se leva a cabo, tomando como referencia o Decreto 130/2007, de 28 de xuño polo que se establece o currículo na educación primaria da Comunidade Autónoma de Galicia.
A LOMCE, na seu preámbulo, fomenta a formación de persoas autónomas e activas, con autoconfianza, curiosas, emprendedoras e innovadoras; así como insiste na importancia que ten a relación entre alumnos, familia e escola. Determina que os alumnos actuais cambiaron radicalmente en comparación aos alumnos de fai unha xeración. Hoxe en día, polo impacto das novas tecnoloxías e a globalización,
o alumnado cambiou no seu xeito de aprender, comunicarse, concentrar a súa atención e abordar unha tarefa. É por isto que se necesita favorecer as condicións para un cambio metodolóxico oportuno e que o propio alumnado sexa un elemento activo no seu proceso de ensino-aprendizaxe.
Finalmente, dicir que o que se pretende con este proxecto é precisamente iso, que os nenos mostren interese en diferentes especies vexetais, as súas características, a súa reprodución, etc. Partindo dos seus coñecementos previos sexan capaces de modificar as súas estruturas de coñecemento a través das novas aprendizaxes, e aprendan a través de experiencias que multipliquen as súas competencias.